Tuesday, December 1, 2009

DoNt KnOw WhAt To SaY

Rasa nak menulis tapi tak tau nak citer apa. Kekadang kita rasa kita dah cuba puaskan hati sumer pihak, tapi tak berhasil. mungkin usaha kita tak sampai ke tahap yg dikehendaki. Sampai satu tahap kita akan rasa kelelahan utk berusaha memperbaiki sesebuah perhubungan. Ketahuilah aku hanya manusia biasa yg serba kekurangan, sering melakukan kesilapan.. aku tak betah utk memuaskan hati semua org..

Selama ini aku selalu berada di zon selesa dan "tak kisah" dalam perhubungan. Tidak bermakna aku tak kisah apa yg berlaku. Aku alert dgn apa yg berlaku cumanyer aku rasa aku tak punya kuasa utk bersuara. utk apa bersuara jika pendapat tak diterima. utk apa menerangkan keadaan sebenar jika sume nyer tak diterima. apa lagi yg mampu dibuat selain berdiam diri.

Aku pernah terfikir, dimana letaknya keserasian sesebuah perhubungan? Ntahlah, aku pun tak dapat nak menjawab dgn tepat. tapi bagi aku, sesebuah perhubungan itu mesti ada persefahaman dan tolak ansur. Yang paling penting macamana kita berbincang utk menyelesaikan sesuatu masalah. Mungkin aku belum sampai tahap selayaknya utk diajak berdiskusi.

Give n take juga sgt penting. Dalam bab ini, aku tak tau banyak mana aku beralah. Mungkin apa yg aku beri masih tak mencukupi utk membuktikan cinta. tapi terpulanglah pada pandangan masing2. Aku juga punya perasaan malu dan perasaan ingin dihargai... Buatlah sesuka hatimu asal kau bahagia. Maafkan lah jika kekuranganku begitu menjijikkan.

No comments:

Post a Comment