Thursday, March 25, 2010

HiAsAn HaNtArAn

Alhamdulillah akhirnyer aku ketemukan juga bakul hantaran yg aku suka. Dari awal aku mmg suka ngan bakul sarang mcm kat bawah nie. Ianyer hanya ada dalam bayangan aku, sehinggalah aku nampak gmbr tue diddler internet tepak sireh. aku sgt teruja dan menunjuk kepada tunang aku. dia pun suka.

Pastue aku nampak lah bakul rod iron g bagi aku cantik. aku belum penah tgk lagi kat mna2. aku tnya org kedai tue dia ckp takder lagi org amik benda nie satu set. biasanyer org beli bakul nie utk letak buah jer... Aku sgt tertarik dan mengenakannya dgn warna merah. Setakat harini aku tak sempat lagi nak menyiapkan hantaran aku nie. insyaALLAH minggu depan. Alhamduilllah kerana aku akan menyiapkannyer sendiri.


Kedai pengantin tue ckp, klu aku tempah kat diorg, satu decoration tue rm90. bayangkan, baul tue aku amik 8 biji, rod iron tue 6 biji. jumlah sumer 14 biji. nie bermakna klu diorg buat aku terpaksa mengeluarkan belanja sebanyakrm1260. sungguh banyak... andaikata aku minta tolong sorg kakak nie buat, dia ckp utk buat bunga dah rm500. utk beli bakul rm500 dan dia punya perbelanjaan kesini dari kedah pastinyer aku yg tanggung. makan sumer, pastinyer rm500. klu aku minta bantuan dia pastinyer rm1500 melayang. Alhamdulillah syukur kerana ALLAH telah memudahkan urusanku.

Petang tue aku pi ke Ayer Hitam utk tgk2 barang bersama sahabat baik aku. rod iron nie 2 kali ganda dgn harga di JB. Balik tue, terus singgah jacquelin. Dyat menyokong pilihan aku, dan memberi cadangan2. Alhamdulillah selesai. Cumanyer pada awal2 nak buat keputusan tue, aku terfikir, aku nak bagi hntaran warna biru or merah. aku tnya dyat dia ckp kebiasaannyer warna hantaran ikut warna baju pompuan. aku tnya tunang aku pun dia kta yg sma. dia dh ckp muktamad dia yg bagi aku warna biru. aku terfikir pula, klu tunang aku nak dtg berarak tue, dia pkai baju merah. cam tak cantik plak klu family dia kat belakang bawa hantaran biru. pastue aku fikir lagi, klu tunang aku bawa hntaran warna merah lik kedah, tentunya tak cantik sebab dia punya tema warna biru. Alhamdulillah tunang aku leh tolak ansur walaupun berat hti..

No comments:

Post a Comment