Friday, February 5, 2010

~Planner~

1. Tarikh (Finish)
  • 12 Jun 2010 (umah pengantin pompuan. Nikah pada malam 11 Jun)
  • 19 June 2010 (Rumah pengantin lelaki)

2. Bridal Kedah (April)
  • Akan disettlekan pada bulan April.
  • Planning - Baju tarqouis, Pelamin n bilik tido Pagola.

3. Bridal Johor (Finish)
  • Akan pergi fitting pada bulan Mei (baju pengantin pompuan & Baju Nikah)
  • Baju warna merah hitam
  • Pelamin ada sarang burung

4. Kad Kahwin (Finish)
  • Kad kahwin exclusive (order pada 13.02.2010), beriben coklat
  • Kad kahwin budget order pada 17.02.2010.

5. Door Gift (May)
  • Beg beli di Ayer Hitam utk kedua2 belah pihak
  • Tempat telur dlm consider
  • Ni bleh settle April rsanyer

6. Dokumen Perkahwinan (April)
  • Akan disettlekan selepas tunangku mnghadiri kursus kawen
  • Target siap akhir bulan April

7. Dulang Hantaran (May)
  • Hantaran aku akan pastikan siap pertengahan May
  • Aku akan cari beberapa hantaran yg sgt menarik perhatianku, biar simple tapi nampak exclusive. Hantaran yg telah kami persetujui ialah :
  • Kak Dayo akan dtg pda bulan Mac utk membuat hntaran

No

Utk Lelaki (turqouis + putih)

Utk Perempuan (merah + putih)

1

Al-Quran

Al-Quran

2

Sirih Adat

Sirih Junjung

3

Cincin

Cincin nikah

4

Baju + Tie

Telekung + Sejadah

5

Set mandian

Make up

6

Minyak Wangi

Minyak Wangi

7

Buku

Beg Tangan

8

Kasut

Kasut

9

Jam

Jam

10

Purse & Talipinggang

11

Laptop




8. Duit Hantaran
  • Duit hantaran nie aku tak nak masuk campur. Nie biar family yg settlekan...


9. Makanan (May)
  • Kedua2 belah akan diuruskan oleh family. Apa2 update dari family akan kami updatekan disini.

10. Other matters
  • Perjalanan - Keluarga dari Johor akan datang ke Kedah pada petang 17 June. 18 June mereka akan berjalan2 disana (xtau apa plan diorg). Pastue malam 18 June tue tido di homestay kat Kampung Ganding. Ayah tempah 2 biji homestay. Selepas majlis keesokan harinya diorg terus lik Johor.
  • Baju - Mama ckp, suruh belikan baju utk family aku ngan makcik2 aku. Warna merah plain ngan kain mcm batik2. Utk cousin2 tak yah lah. Tapi tadi pi umah maknak diorg ckp diorg nak pkai baju sama gak. Means warna sama n tudung hitam. Aku dgrkan ajelah, diorg dah semangat, aku ikut jerlah uhuk... So, baju utk family aku nie, aku nak beli pada akhir bulan nie. Servey dlu

  • Cadar - oleh kerana kedua2 belah tmpat tak menyediakan cadar pengantin, maka aku bercadang utk membeli cadar pengantin. Aku taknak cadar yg berkilat2 tue... Nak cadar off-white. Aku nak tgk bla offer aku nak bli. Budget utk cadar nie RM300. Kat Jusco pun ada. Bila J-Card day, murah... So, aku harap cadar nie leh r digunakan utk bilik pengantin di kedua2 belah tempat.

  • Pengapit - Utk belah Johor, perempuannya aku dah nego ngan anak buah aku, Ayu. Pengapit lelakinya adalah member tunang aku. Andainya member dia takleh, aku nego ngan anak buah aku lagi sorg, Ail. Utk belah lelaki, aku tak pasti sape yg akan jadi pengapit. Andai kata tunang aku takder member yg leh dijadikan pengapit, aku ingat nak minta kak Dayo yg tinggal di Sungai Petani. Pape, ti aku tnya kat tunang aku.
p/s : Sekian dlu utk kali ini, apa2 update, aku akan informkan. Ya ALLAH, permudahkan lah urusan kami ini ya ALLAH.... Amin. Kepada tunang tersayang :- I LOVE U.

No comments:

Post a Comment